Haiqal Ultras

Thursday 29 May 2014

Review World Cup dan Bulan Ramadhan

Assalamualaikum. Entry untuk kali ni abang nak cerita sikit pasal world cup atau orang malaysia cakap piala dunia. Mesti korang tahu piala dunia tahun ni diadakan di Brazil.

Bolasepak adalah sukan nombor satu di Malaysia jadi tidak hairanlah kalau ramai yang mengatakan tentang acara bolasepak yang terulung dunia ini. Pasti semua sibuk memilih pasukan kegemaran masing-masing tidak kurang hebat nya juga ditambah dengan iklan atau promosi di sekitar negara.

Abang juga berpendapat ramai yang sedang berpikir-pikir untuk membeli jersi pasukan kegemaran masing-masing. Nasihat abang pilihlah jersi yang mempunyai corak yang menarik. Contohnya jersi Spain dan France yang abang anggap sangat cantik.

Pasti ada homosapien yang berjaga malam semata-mata ingin melihat pasukan kegemaran mereka beraksi.

Tidak kurang juga yang sanggup keluar pagi - pagi buta ke restoran mamak yang berdekatan kononnya ingin merasai demam piala dunia.
Selain dari restoran mamak , setahu abang McDonald's juga sering menayangkan siaran langsung perlawanan bolasepak ini. Ada juga restoran di bandar yang melambatkan waktu niaga semata-mata untuk meraih keuntungan dek lambakan manusia mencari port menonton perlawanan piala dunia.

Abang hanya mampu menonton di rumah itupun kalau abang free. Mesti korang nak tahu abang sokong team mana kan ? 

Abang sebenarnya dulu sokong spain. Tapi abang ni jenis kalau bolasepak luar memang orang akan panggil lalang. Bukan apa abang ni bukannya obses sangat dengan bolasepak luar just tengok macam tu je lah.

Abang sokong team netherlands. Pasal awek abang sokong  netherlands. Tarikh Piala dunia jugak sebenarnya
clash dengan tarikh bulan puasa.
Ada yang sudah bercadang-cadang nak tengok bola lepastu sahur. Tak kurang juga yang nak tengok bola dekat luar lepastu sahur dekat restoran mamak la McDonald's la.

Menarik bukan. Sebelum tu jangan lupa pergi solat tarawikh dulu dekat masjid berdekatan. Kalau nak layan bola dengan member agak-agak sikit jangan sampai satu kawasan perumahan pun boleh dengar suara korang tu. Tak lah digelar menganggu ketenteraman orang sekeliling. Haha.

Oh lagi satu abang nak kasitahu abang benci sangat dengan kpop. Fullstop. Kalau nak tahu kenapa klik laman sosial abang dekat atas lepastu tanya la ape korang nak tanya.

Salam Satu Jiwa dari Curva Sud Boys.

No comments:

Post a Comment